Educación ciudadana en escuelas rurales. Una indagación sobre estudiantes campesinos
Main Article Content
Abstract
El presente artículo expone el resultado parcial de una investigación centrada en analizar las concepciones de ciudadanía en jóvenes residentes en un sector rural de Bogotá. Se presentan los hallazgos relacionados con la incidencia, horizonte y percepción de la educación ciudadana en la voz de estudiantes, docentes y padres campesinos en una institución educativa localiza en una vereda contigua a la ciudad capital. El estudio demuestra que predominan concepciones liberales de ciudadanía en coexistencia con otros modelos y con imaginarios que proyectan mayor valoración de la dinámica política de la ciudad a la vez que se resaltan elementos del campo pero sin mucha conciencia política.
Downloads
Article Details
Issue
Section

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors publishing in this journal agree to the following terms: a. The authors retainthe copyright to the journal and ensure the right to be the first publication of work asLicensed under a Creative Commons Attribution License that allows others toshare the work with an acknowledgment of the authorship of the work and the initial publication in this magazine. b. Authors may establish separate additional agreements to the non-exclusive distribution of the version of the work published inthe journal (for example, place it in an institutional repository or publish it in a book),with an acknowledgment of its initial publication in this journal. c. It allows and encourages authors to disseminate their work electronically (eg, in institutional repositories or on their own website) before and during the submission process,as it can lead to productive exchanges, as well as a subpoena more early andmost of the published (See The Effect of Open Access) (in English).