Apropiación de la formación investigativa en enfermeros
Main Article Content
Abstract
El objetivo de este estudio fue analizar la manera como han apropiado la formación investigativa los enfermeros egresados de la Fundación Universitaria del Área Andina, Bogotá (Colombia), durante el año 2008. La metodología fue cualitativa interpretativa. Se recolectó la información mediante entrevistas semiestructuradas. Los resultados permitieron concluir que la formación investigativa es valorada de forma positiva por todos los actores involucrados en el proceso y que se requiere continuar fortaleciendo las habilidades investigativas en docentes y estudiantes, a fin de alcanzar las metas propuestas al respecto.
Downloads
Article Details
Issue
Section

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors publishing in this journal agree to the following terms: a. The authors retainthe copyright to the journal and ensure the right to be the first publication of work asLicensed under a Creative Commons Attribution License that allows others toshare the work with an acknowledgment of the authorship of the work and the initial publication in this magazine. b. Authors may establish separate additional agreements to the non-exclusive distribution of the version of the work published inthe journal (for example, place it in an institutional repository or publish it in a book),with an acknowledgment of its initial publication in this journal. c. It allows and encourages authors to disseminate their work electronically (eg, in institutional repositories or on their own website) before and during the submission process,as it can lead to productive exchanges, as well as a subpoena more early andmost of the published (See The Effect of Open Access) (in English).