Me reconozco y me quiero
Main Article Content
Abstract
Esta experiencia de clase plantea el reconocimiento del propio cuerpo y el de otros como base para mejorar los procesos de convivencia que se desarrollan en el aula preescolar. El proyecto plantea que el conocer, explorar y vivenciar el propio cuerpo, no sólo en sus partes externas y visibles, sino también aquellas internas que no se ven pero que se sienten y muchas veces se desconocen, acercan al niño y a la niña al reconocimiento de su cuerpo, sus cuidados y sus necesidades para construir personalidad, autonomía, respeto y autoestima, elementos importantes para mejorar las relaciones interpersonales y la convivencia escolar.
Downloads
Article Details
Issue
Section

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors publishing in this journal agree to the following terms: a. The authors retainthe copyright to the journal and ensure the right to be the first publication of work asLicensed under a Creative Commons Attribution License that allows others toshare the work with an acknowledgment of the authorship of the work and the initial publication in this magazine. b. Authors may establish separate additional agreements to the non-exclusive distribution of the version of the work published inthe journal (for example, place it in an institutional repository or publish it in a book),with an acknowledgment of its initial publication in this journal. c. It allows and encourages authors to disseminate their work electronically (eg, in institutional repositories or on their own website) before and during the submission process,as it can lead to productive exchanges, as well as a subpoena more early andmost of the published (See The Effect of Open Access) (in English).