Aula divertida: vivencias de una maestra de preescolar en la enseñanza de las matemáticas
Main Article Content
Abstract
Apoyados en la Metodología “Estudio de Clase”, entendida como metodología de formación docente, se ha venido desarrollando en el nivel de preescolar de la Institución Educativa Instituto Tebaida, Quindío una experiencia de aula que hace uso de diversas formas de intervención afectiva a través de la pedagogía del amor para propender por el desarrollo de habilidades matemáticas en los niños.
Este enfoque ha sido enriquecido a través del diseño de rincones pedagógicos, de acciones de investigación que transforman al maestro en un investigador de su propia práctica y de un trabajo coordinado entre las docentes de la institución del grado transición, los padres de familia y los directivos del plantel educativo.
Downloads
Article Details
Issue
Section

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors publishing in this journal agree to the following terms: a. The authors retainthe copyright to the journal and ensure the right to be the first publication of work asLicensed under a Creative Commons Attribution License that allows others toshare the work with an acknowledgment of the authorship of the work and the initial publication in this magazine. b. Authors may establish separate additional agreements to the non-exclusive distribution of the version of the work published inthe journal (for example, place it in an institutional repository or publish it in a book),with an acknowledgment of its initial publication in this journal. c. It allows and encourages authors to disseminate their work electronically (eg, in institutional repositories or on their own website) before and during the submission process,as it can lead to productive exchanges, as well as a subpoena more early andmost of the published (See The Effect of Open Access) (in English).