Experiencia de juego de estudiantes/ jugadores en el cruce de los entornos análogos y digitales
Main Article Content
Abstract
En el presente artículo se estudian las prácticas de juego de un grupo de estudiantes – jugadores, quienes debido a su participación e interacción en los entornos análogos (relacionados con los espacios del colegio) y los digitales (orientados por el videojuego) comparten nuevas maneras de asociar su tránsito por ambos ambientes. En este sentido la construcción de significados en la interacción con los objetos, el cuerpo, la emoción y el pensar, desde la diversidad de juegos, constituyen algunos de los elementos de enunciación, que según sus recorridos y jugadas, contribuyen a la generación de la experiencia de juego diferente y así de la comunidad híbrida. Este escrito hace parte de un estudio etnográfico.
Downloads
Article Details
Issue
Section

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors publishing in this journal agree to the following terms: a. The authors retainthe copyright to the journal and ensure the right to be the first publication of work asLicensed under a Creative Commons Attribution License that allows others toshare the work with an acknowledgment of the authorship of the work and the initial publication in this magazine. b. Authors may establish separate additional agreements to the non-exclusive distribution of the version of the work published inthe journal (for example, place it in an institutional repository or publish it in a book),with an acknowledgment of its initial publication in this journal. c. It allows and encourages authors to disseminate their work electronically (eg, in institutional repositories or on their own website) before and during the submission process,as it can lead to productive exchanges, as well as a subpoena more early andmost of the published (See The Effect of Open Access) (in English).