Archeology and genealogy of communities of practice in Colombia

Main Article Content

Lovera Pinzón Lovera Pinzón

Abstract

This article presents the process and the results obtained from a research exercise, which using some methodological tools of the Archaeological and Genealogical approach, aimed to make visible the conditions that made possible the emergence of discursive practices about the Communities of Practice within the current educational discourse, identifying their multiple initiations since the 90s and thus defining multiple typifications of what they are today, within the spaces for teacher training.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

Section

Resultados de investigación

Author Biographies

Maryuri Agudelo Franco

Licenciatura en Informática, Corporación Universitaria Minuto de Dios. Especialización en Diseño de Ambientes de Aprendizaje, Corporación Universitaria Minuto de Dios. Magíster en Desarrollo Educativo y Social, Universidad Pedagógica Nacional. Orcid: https://orcid.org/0000-0002-0233-8676 Correo electrónico: maryagra49@gmail.com

Lovera Pinzón Lovera Pinzón

Licenciado en Diseño Tecnológico, Universidad Pedagógica Nacional. Magíster en Desarrollo Educativo y Social, Universidad Pedagógica Nacional. Docente de Tecnología e Informática de la Secretaría de Educación del Meta. Orcid: https://orcid.org/0000-0002-7814-7980 Correo electrónico: memilepu@yahoo.com

References

1