Construyendo caminos de paz y convivencia desde la primera infancia
Main Article Content
Abstract
Surgidos de la sentida necesidad comunitaria el Jardín Infantil y su Sede “Picardías Primaria” constituyen un modelo ejemplarizante de construcción pedagógica participativa. En ella el compromiso unificado de docentes y padres de familia, entorno a la idea de la educación digna y humanística para las niñas y los niños del sector, ha logrado crear un espacio ecológico y lúdico en el cual el conocimiento es una experiencia continua e integral de mejoramiento y crecimiento individual y colectivo, haciendo énfasis en los valores éticos, morales, espirituales y ciudadanos que deben prevalecer en una sociedad; abordando las problemáticas propias y sociales con actitud creativa y de consciencia ciudadana: “Construyendo caminos de paz y convivencia.”
Downloads
Article Details
Issue
Section

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors publishing in this journal agree to the following terms: a. The authors retainthe copyright to the journal and ensure the right to be the first publication of work asLicensed under a Creative Commons Attribution License that allows others toshare the work with an acknowledgment of the authorship of the work and the initial publication in this magazine. b. Authors may establish separate additional agreements to the non-exclusive distribution of the version of the work published inthe journal (for example, place it in an institutional repository or publish it in a book),with an acknowledgment of its initial publication in this journal. c. It allows and encourages authors to disseminate their work electronically (eg, in institutional repositories or on their own website) before and during the submission process,as it can lead to productive exchanges, as well as a subpoena more early andmost of the published (See The Effect of Open Access) (in English).