Echoes of the City The aesthetic experience of the neighborhood from the perspective of young people
Main Article Content
Abstract
In the spectrum of the Bogota City turn up echoes that ask to be heard from the distance to take part in the understanding and development of the city, these are: neighborhood and youth, a vivid space and a subject that live it. Accordingly, City´s Echoes Project aims to generate educational spaces for thinking and living the city based on the daily life experience and that experience includes an esthetics exchanges that contribute to build a young identity and its relation with de neighborhood and the neighborhood values. Thus, this analysis pretends to find out what the place of the esthetic experience of the outlying and popular neighborhood of Bogotá is. Considering the young perspective and its narratives, understanding that its point of view of the urban is particular and that can contribute to the projection of a better city.
Downloads
Article Details
Issue
Section

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors publishing in this journal agree to the following terms: a. The authors retainthe copyright to the journal and ensure the right to be the first publication of work asLicensed under a Creative Commons Attribution License that allows others toshare the work with an acknowledgment of the authorship of the work and the initial publication in this magazine. b. Authors may establish separate additional agreements to the non-exclusive distribution of the version of the work published inthe journal (for example, place it in an institutional repository or publish it in a book),with an acknowledgment of its initial publication in this journal. c. It allows and encourages authors to disseminate their work electronically (eg, in institutional repositories or on their own website) before and during the submission process,as it can lead to productive exchanges, as well as a subpoena more early andmost of the published (See The Effect of Open Access) (in English).
References
Aguilar, M. A. (2001). Narrativas urbanas y sentido de lugar. México, D.F: Universidad De Iztapalapa
Alderoqui S. (2002). Enseñar A Pensar La Ciudad. En: Alderoqui S., Penchansky P. (Comp.) Ciudad y ciudadanos: aportes para la enseñanza del mundo urbano (Pp. 33-66). Buenos Aires: Paidós.
Calvino, I (S.F). Las Ciudades Invisibles. Siruela. Recuperado De Https://Leerlaciudadblog.Files.Wordpress.Com/2016/05/Calvino-Las-Ciudades-Invisibles.Pdf
Castells, M. (1982). La Cuestión Urbana. México: Siglo Xxi Editores.
Delgado, M. (1993). Animal Público. Hacia Una Antropología De Los Espacios Urbanos. Barcelona: Ed. Anagrama
Dewey, J. (2008) El Arte Como Experiencia. España: Paidós Ibérica. Recuperado De: Http://Archivos.Liccom.Edu.Uy/Figuras/Dewey,%20john%20-%20el%20arte%20como%20experiencia.Pdf
Dubet, F. (2011) La Experiencia Sociológica. Barcelona, Gedisa.
Dubet, F. Y Martuccelli, D. (1998) En La Escuela. Sociología De La Experiencia Escolar. Buenos Aires, Losada.
Gravano, A. (2003). Antropología De Lo Barrial: Estudios Sobre Producción Simbólica De La Vida Urbana. -1* Ed. - Buenos Aires: Espacio.
Gravano, A (2016) Antropología De Lo Urbano (3º Ed.). Santiago De Chile: Lom Y Colegio De Antropólogos. Isbn: 978-956-00-0669-1
Jacobs, J. (2013). En Muerte Y Vida De Las Grandes Ciudades. Madrid. España; Ed. Capitán Swing Libros
Larrosa, J [Infdcomunicacion] (2010, 30 De Septiembre). Conferencia De Jorge Larrosa Parte 1 [Archivo De Vídeo]. Recuperado De Https://Www.Youtube.Com/Watch?V=K7opdwowany
Mandoki, K. (1998). Estética Cotidiana Y Juegos De La Cultura: Prosaica 1. México, Siglo Veintiuno Editores
Mandoki, K. (2006). Prácticas estéticas e identidades sociales. México: Conaculta Fonca
Margulis M. Y Urresti M. (1998). La construcción social de la condición de juventud. En H. Cubides; M. Laverde Y C.
Balderrama (Ed.). Viviendo A Toda. Jóvenes, Territorios Culturales Y Nuevas Sensibilidades, (Pp 3-21). Bogotá: Siglo Del Hombre
Martín- Barbero, J. (2005). Deconstrucción de la crítica: nuevos itinerarios de la investigación. En: Vassallo De Lopes, M., & Fuentes Navarro, R. (Comp.). Comunicación, Campo y objeto de estudio. jalisco: instituto tecnológico y de estudios superiores de occidente.
Martin-Barbero, J. (1993). De los medios a las mediaciones. Barcelona: Gustavo Gili.
Martínez, M. (2002, Junio). Hermenéutica Y Análisis Del Discurso Como Método De Investigación Social. Paradigma, Vol. Xxiii, N? 1, Junio De 2002 / 09 – 30
Mercado, A., & Hernández, A. (Mayo De 2010). El proceso de construcción de la identidad colectiva. (U. A. México, Ed.) Convergencia, Revista De Ciencias Sociales (53), 229-251.
Mari?n, M. Y Mun?oz, G (2002). Secretos De Mutantes: Música Y Creación En Las Culturas Juveniles. Bogota?, D.C., Colombia: Universidad Central, Departamento De Investigaciones. DOI: https://doi.org/10.4000/books.sdh.244
Ruiz, A. (2006). Texto, testimonio y metatexto. El análisis de contenido en la investigación En Educación. En Jiménez, A Y Torres, A. (Comp.). La Práctica Investigativa En Ciencias Sociales. Bogotá. Dcs, Departamento De Ciencias Sociales. Upn, Universidad Pedagógica Nacional, Bogotá,
Santamarina, C. & Marinas, M (1995). Historias de vida de vida e historia oral. En: Delgado, M. & Gutiérrez, J. Métodos Y Técnicas Cualitativas De Investigación En Ciencias Sociales. España: Editorial Síntesis
Sennet, R. (1994) Carne y piedra. el cuerpo y la ciudad en la civilización occidental. Madrid: Alianza Editorial
Silva, A. (2006). Imaginarios Urbanos Bogotá: Arango Editores Ltda
Tajfel, H. (1981). Human Groups And Social Categories. Cambridge University Press, Cambridge.